יעוץ ואימון אישי למנהלים

"עושה לי סדר לדבר על הדברים, זו שעה בשבוע שבה אני מרשה לעצמי לעצור, ולעשות סדר במחשבות. זה לא מותרות, זה הכרחי. חובה לכל מנהל בכל דרג לעשות את זה, ורצוי שיעשה זאת עם איש מקצוע" (מנהל בכיר בחברת תרופות).

 

"כשמוניתי לתפקיד המנכ"ל, לא הבנתי עד הסוף את גודל המדרגה עליה טיפסתי. את גודל האחריות, הפוליטיקה, והבדידות שבצמרת.. אולי טוב שכך.. הפגישות אפשרו לי לסמן ולמרקר את המטרות האישיות והמקצועיות שלי, במקביל למטרות של החברה. ולעבוד לשם צעד צעד, בליווי מקצועי." (מנכ"ל בחברת היי-טק).
"יצאתי מלא מרץ ואנרגיות מכל פגישה, הרבה תסכולים ולבטים נעלמו ותחתם הגיעו תשובות ופתרונות לדרכי עשייה נכונה. ידעתי אפילו לנצל הזדמנויות שנקרו בדרכי כתוצאה מתובנות בפגישה,  דברים שהנחתי להם לעבור לידי בעבר." (יזם, איש עסקים).

נושאים אופציונליים לעבודה בתהליך אימון ניהולי:

/// גיבוש חזון ויעדים
/// ליווי בכניסה לתפקיד
/// העצמה וחיזוק מיומנויות ניהול
/// זיהוי החוזקות שלי כמנהל וסגנון הניהול שלי
/// הבניית תהליכי משוב אפקטיביים
/// ליווי בפתיחת עסק או מיזם
/// ליווי במעבר משכיר לעצמאי.

גיבוש חזון ויעדים אישיים

כל בית עסק או ארגון שמכבד עצמו, עובד עפ"י חזון ויעדים. עם זאת, אנחנו כאנשים וכמנהלים, לא תמיד עוצרים לנסח את היעדים ואת החזון האישי-המקצועי שלנו.
עבודתו של מנהל רצופה בעשייה (doing), אשר אופייה וסגנונה לעתים קרובות "מוכתבים" מלמעלה על-ידי הדרג הבכיר בחברה או ע"י הבעלים והדירקטוריון.
מנהל בעל אג'נדה, המעוניין להוביל מהלכים, להכתיב מדיניות ולהיות בעל השפעה על הארגון או הצוות ועל אנשיו – חשוב כי ייצר תחילה הבנה ובהירות בינו לבין עצמו בשאלות כגון: "היכן אני בתוך כל זה?", "לאן אני רוצה להוביל את הספינה עליה אני מופקד?", "באיזו מידה ערכי החברה תואמים את ערכיי? , "לאלו ערכים הייתי רוצה לתת ביטוי בעבודתי ובסגנון הניהול שלי?" ו"באיזו מידה האופן שבו אני פועל ומתנהל כיום משרת מטרות, יעדים וערכים אלה?"…

ליווי בכניסה לתפקיד

כניסה לתפקיד חדש הוא תהליך מתמשך, מורכב ורב מימדי, המצריך הסתגלות הן של הפרט והן של הארגון או המערכת אליהם הוא נכנס. תהליך הכניסה לתפקיד ניתן להבנייה ולהכוונה, באופן שיתרום לפרט ולמערכת ו"יצמצם" מחירים בטווח הקצר ובטווח הארוך.
שלב הכניסה לתפקיד חדש, מאופיין לרוב ברמות שונות של תחושת אי-וודאות, התמודדות ושיח עם מערך של ציפיות, הן של האדם עצמו הנכנס לתפקיד החדש, והן של המערכת ואנשיה, ודורש לעתים קרובות למידה "תוך כדי תנועה". הליווי הייעוצי בשלב זה, על תהליכיו השונים, נעשה באופן מובנה ומדורג, המותאם לשלב שבו נמצא הנועץ (החל משלב "הגישוש",טרום הכניסה לתפקיד הנוכחי, סיום וסגירת התפקיד הקודם, דרך שלב החפיפה וה"התמודדות", ועד לשלב ה"הסתגלות").
יש לקחת בחשבון, כי משך התהליך של כניסה לתפקיד חדש הוא מאוד פרסונאלי, ותלוי במספר גורמים אישיים ומערכתיים, יכול להימשך כשלושה חודשים עד חצי שנה.

העצמה וחיזוק מיומנויות ניהול

מיומנות הניהול היא מיומנות הניתנת לחיזוק ולשיפור. זה הקו המנחה את כל הסדנאות וההכשרות הניתנות למנהלים בדרגים שונים, ובמסגרות שונות.
בעבודה פרטנית, במהלך תהליך של ייעוץ אישי למנהל, נעשה מיקוד בצורך הניהולי הספציפי של המנהל, בהתאמה לסגנון הניהול הייחודי שלו ולאתגרים עמם הוא מתמודד בתפקיד, תוך שילוב תכנים וכלים רלוונטיים מעולם הניהול והייעוץ הארגוני.

זיהוי החוזקות שלי כמנהל וסגנון הניהול שלי.

אחת האבנים החשובות בדרך של פיתוח מיומנות ופרופיל ניהולי, היא הבנת הערכים, החוזקות והסגנון הייחודי שלי כמנהל.
במהלך הפגישות, בייחוד בתחילתן, תפגוש ותגדיר לעצמך את הסגנון והייחודיות שלי כמנהל.

הבניית תהליכי משוב

יותר ויותר ארגונים, בייחוד הגדולים שבהם, מבינים את החשיבות של הטמעת תהליכי משוב. בפועל, קורה לא מעט שהמתודה עצמה נשמרת, אך הכוונה והייעוד המקורי שלה מתפספסים בדרך.
כמנהל האחראי על ביצועי העובדים תחתייך, שימוש נכון בכלי המשוב, ולא רק ב"תקופות משוב" ארגוניות, הוא קריטי ליחסים הבינאישיים, לזרימה אפקטיבית של מידע, לרמת מוטיבציה ושביעות רצון של העובדים, ועוד.
אז בוא ונדבר על המהות האמיתית של המשוב, ואיך אתה יכול להשתמש ולמקסם את תהליך המשוב, בהתאם לסגנונך הניהולי, התנאים הניהוליים, והמערכת שבה אתה פועל..

ליווי בפתיחת עסק או מיזם

תהליך פתיחת עסק עצמאי חדש או מיזם חופן בתוכו אתגרים רבים, ליווי אישי מקצועי בתהליך זה, יכול להקל עליו במידה רבה, לעשות "סדר" בדברים, לייצר בהירות בנוגע תמונת המצב העתידית הרצויה ולסדרי העדיפויות שלנו, לאתר ולהביא לידי ביטוי כוחות פנימיים וחיצוניים שיסייעו לנו בדרך, ולהתגבר על חסמים והנחות עבודה שמעכבים אותנו בתהליך.

ליווי במעבר משכיר לעצמאי

אז אמרת לעצמך " די. אני הולך לעבוד עכשיו למען עצמי ולמען ביתי. להיות עצמאי".  המעבר משכיר לעצמאי הוא סוג אחד ודי שכיח של שינוי תעסוקתי, שמדי יום עושים ומתנסים בו אנשים רבים.
ל"חציית הקווים" משכיר לעצמאי, מאפיינים ייחודיים משלה, שיש לתת עליהם את הדעת ולנהל אותם לטובת הצלחת התהליך. גם כאן, יש מקום לעסוק בשרטוט "תמונת המצב" העתידית הרצויה עבורו כעצמאי, והתווית מטרות ויעדים, תוך התייחסות לחסמים ולהנחות עבודה שעשויים לעכב בדרך..

ליווי במעבר מעצמאי לשכיר

כן. גם זה קורה. אנשים שלעתים מרבית מחייהם הבוגרים היו עצמאיים, מגיעים לרגע שבו הם רוצים "לפרוש" מהחיים העצמאיים, ומחפשים משרה שכירה. גם ה"חצייה" הזו של הקווים, מורכבת בפני עצמה. גם כאן, על-מנת שהשינוי לא יהיה "קוסמטי" בלבד, לאחר מציאת המשרה הרצויה וקבלה למקום עבודה, חשוב להבנות את התהליך, שייעשה גם מבפנים וגם מבחוץ. בין היתר, לעסוק בשאלות כגון: מה זה בשבילי להיות שכיר? מה בדיוק אני רוצה? מה המטרות שלי במעבר? מה הרווחים והמחירים..? מה אני מוכן לעשות לשם כך..? ועוד..

Scroll Up