ייעוץ ארגוני

מטרת הייעוץ הארגוני הנה שיפור הביצועים והאפקטיביות הארגונית, בהתחשב באתגרים ובהזדמנויות העכשוויים העומדים בפני הארגון, תוך מיפוי של הכוחות והחוזקות, לצד נקודות התורפה או החולשה, העומדים לרשותו, כארגון וכאוסף של פרטים.

תהליך העבודה:

תהליך העבודה הנו דינאמי ומשתנה בהתאם לצרכי הארגון, בנקודת הזמן הנתונה.

 

האבחון הארגוני – על מה ולמה?

האבחון הארגוני הנו שלב קריטי בכל תהליך ארגוני, וניתן לעשותו ברמות עומק שונות, בהתאם לצורך ולמנדט שניתן ליועץ בארגון הספציפי.
האבחון, באופן כללי, מתבונן על המרכיבים השונים של הארגון, ועל היחסים שבין מרכיבים אלה לבין עצמם: האסטרטגיה הארגונית, הערכים והתרבות הארגונית, המבנה הארגוני וחלוקת התפקידים בתוכו, המיומנויות והכישורים של העובדים והמנהלים, תהליכי העבודה והמנגנונים הקיימים, מאפייני עבודת הצוות, וסגנונות הניהול הקיימים.
לאחר שלב האבחון, מתקיים שלב של הצבת מטרות ויעדים לתהליך הייעוצי הנוכחי ושל גיבוש תכנית ההתערבות הרצויה, בחשיבה משותפת של היועץ עם הארגון-הלקוח.
תהליך ההתערבות יכול להיעשות באוריינטציה כלל-מערכתית/ארגונית או באוריינטציה פרטנית.

ייעוץ ואימון אישי למנהלים

ליווי ייעוצי-אימוני של צוות הניהול הבכיר ו/או מנהלי ביניים, בתחומים כגון: פיתוח מיומנויות ניהוליות, קבלת החלטות, הנעת עובדים, תהליכי משוב, ניהול תהליכים, ניהול זמן, תקשורת בין אישית, מעבר בין תפקידים, וכיו"ב.

סדנאות פיתוח למנהלים ולצוות

סדנאות "בתפירה אישית" לארגון, בנושאים מגוונים: סגנונות ניהול, ניהול והובלת תהליכי שינוי, ניהול תהליכי משוב, תקשורת בין-אישית במקום העבודה, תהליכי קבלת החלטות וניהול זמן, למידה ארגונית, איזון קריירה-משפחה, פסיכולוגיה חיובית, גיבוש ופיתוח צוות, וכיו"ב.

ליווי סדנאות אסטרטגיות

ליווי ייעוצי של הארגון בבחינה מחודשת של הגדרת החזון, הייעוד והערכים הארגוניים, וגזירה של תכנית אסטרטגית, ותכניות עבודה שנתיות ורב-שנתיות.

הטמעת תהליכי למידה פנים-ארגוניים.

ליווי תהליך שינוי ארוך טווח: במקרים ייחודיים שבהם הארגון עובר שינוי מהותי, כגון: הטמעת מערכת טכנולוגית חדשה, מיזוג או רכישה, מעבר פיזי של הארגון, וכיו"ב.

אבחון, מיון וגיוס עובדים

סיוע בתהליכי גיוס, מיון ואבחון עובדים, החל משלב הגדרת פרופיל התפקיד ועד לשלב ההשמה, בשיתוף עם מחלקת משאבי האנוש בארגון.

Scroll Up