אבחון ומיון עובדים

משימת הגיוס וההשמה כיום היא משימה לא פשוטה, מגייסים רבים מוצפים בקורות חיים, שברובם "משופצים" בידי אנשי מקצוע מתחום הגיוס, ופרופיל האדם המתקבל מתוכם מעורפל מתמיד.
האבחון הגרפולוגי של כתב היד מקנה ניתוח של המאובחן, העוקף את הפסאדה הקיימת בקורות החיים המודפסים או בראיון עבודה סטנדרטי.

 

אבחון גרפולוגי של המועמד מקנה למעסיק תיאור אישיותי של המועמד, הכולל: כישורים אינטלקטואליים, רמת התפקוד ואופן הביצוע, אמינות, יחסי אנוש בסביבת עבודתו, יכולת עבודה בצוות והתאמה למערכת, שבה הוא מיועד לעבוד, ולאנשיה.

אפשרויות אבחון ומיון

מיון וסינון ראשוני של מועמדים.
אבחון גרפולוגי מלא למועמדים.
ראיון מעמיק (מבוסס על סוללה של מבחנים פסיכו-גרפולוגיים).
דינאמיקה קבוצתית.

אבחון גרפולוגי מלא

לאחר מיון וסינון ראשוני של קורות החיים של המועמדים, בסיוע שלנו או בבית הלקוח, ניתן להעביר לאבחון גרפולוגי כתבי-יד של מספר מועמדים סופיים.
האבחון מתבצע בהתבסס על פרופיל תפקיד ותיאור מאפייני החברה, המועבר למכון ע"י הלקוח-המגייס.

ראיון מעמיק

בשונה מראיון סטנדרטי, הראיון המתבצע במכון מבוסס על דרישות התפקיד והמערכת הספציפיות ועל שימוש בסוללת מבחנים פסיכו-גרפולוגיים. האבחון הגרפולוגי, מקנה למראיין יכולת לשאול שאלות הרלוונטיות לאדם הניצב מולו, בהתבסס על מרכיבים העולים מתוך הכתב, ולהתייחס לפערים העולים בין הנאמר מילולית בראיון לבין המשתקף מתוך הכתב. בראיון מסוג זה, עולים תכנים שלא היו בהכרח עולים בראיון סטנדרטי.

דינאמיקה קבוצתית

בתפקידים הדורשים כישורי אנוש מפותחים, הנהגה, יכולת מכירה, שירותיות וכיו"ב, ניתן לבצע, בנוסף לאבחון הגרפולוגי הפרטני, דינאמיקה קבוצתית למועמדים הסופיים.
אנחנו לא עובדים בשיטת "מוצרי מדף". כל דינאמיקה קבוצתית, הנעשית במכון, נבנית ו"נתפרת" במיוחד למידותיו של הלקוח ולצרכיו, תוך תכנון משותף עם מחלקת משאבי האנוש או נציג אחר רלוונטי מטעם הלקוח. הדינאמיקה עצמה נעשית אף היא בנוכחותו של נציג רלוונטי מטעם הלקוח.
הבניית דינאמיקה מכובדת ומותאמת לתפקיד, יש בה בכדי לייצג את החברה המגייסת בצורה מכובדת, ומגבירה מוטיבציה להתקבל ולהשתייך למערכת.

ערך הכבוד לאדם, מנחה אותנו במידה רבה בעשייתנו, ולכן אנחנו מקפידים על הבניית מערך מכבד, ממצה ומקצועי. אנו עושים הכול על-מנת לשמור על פרטיותו וכבודו של כל אחד מבין המועמדים.

יתרונות השיטה

/// חיסכון בזמן מנהלים – סינון ראשוני של המועמדים בחברת "פרסונה" חוסך זמן ראיונות בעבורך.
/// מהירות תגובה  – אנו מקפידים על זמני המתנה סבירים לאבחון.
/// יחס אישי – אנו מאמינים ביחס אישי לכל מעסיק מלקוחותינו.
/// "אי אפשר להתכונן" –  האבחון הגרפולוגי מציג את האדם כפי שהוא, עם כל חזקותיו וחולשותיו, ולא רק כפי שהוא בוחר להציג את עצמו.
/// בדיקת אמינות –  אבחון גרפולוגי הוא כלי מצוין לבדיקת אמינות ולויאליות למערכת, החיוני במיוחד בתפקידי מפתח, או בתפקידים הדורשים התעסקות בכספים, מידע מסווג, וכדו'.
/// התייעלות ללא פיטורין – שימוש נכון באבחון גרפולוגי יכול לסייע למעסיק למקסם את יכולותיו של העובד, ע"י התאמה לצרכיו, לכישוריו, ולסביבתיות הנכונה לו. ניתן לעשות זאת ע"י הנחייתו של המנהל הישיר, שינוי הגדרות תפקיד, מעבר תפקיד בתוך הארגון, וכיו"ב.
/// התאמה סביבתית – בחינת התאמתו של המועמד לסביבה ולאופיו של בית העסק.
/// התאמה בין תכונות המועמד למנהל ולצוות – התאמה בין תכונות המועמד לבין המנהל בפועל או הצוות המקצועי.
/// התאמה אישית לצורכי הלקוח – אנו פועלים בשיטה גמישה המאפשרת לנו להקשיב ולהיענות לצורכי הלקוח, ובתוך כך גם להכיר את בית העסק ואת דרישות התפקיד הרלוונטי.
/// מגוון רחב של אפשרויות אבחון – אנו עומדים לשירות הלקוח החל ממיון וסינון קו"ח ראשוני ועד אבחון מלא, ייעוץ וליווי ארגוני.
/// אפשרות לבדיקת עובדים קיימים – עובדים בכירים ועובדים המועסקים בתפקידי מפתח שונים . (לא מומלץ בכל מצב, עשוי לייצר התערבות ארגונית, שאינה לצורך).
/// מניעת זמניות – בדיקת העיתוי שבו נמצא המועמד מאתרת את המועמדים העשויים לעזוב בתוך פרק זמן קצר.

Scroll Up