הכוונה תעסוקתית לימודית

"אדם העוסק בעבודה שהוא אוהב, כמו לא עבד יום אחד בחייו" (אלברט אינשטיין)

חשיבות הבחירה התעסוקתית

"שלום, נעים מאוד, שמי יוסי ואני…"
העיסוק שלנו מגדיר במידה רבה את מי שאנחנו, בעיניי עצמנו ובעיניי הסובבים אותנו.
העבודה מהווה חלק ניכר מהזמן ומהמרץ של רובנו.
עיסוק המתאים ליכולותינו, לכישורינו, כזה המתחבר לתשוקתנו, ומביא לידי ביטוי את הערכים שלנו, הוא מרכיב חשוב בקיום חיים בריאים ותחושת מימוש עצמי.
כמו-כן, חשוב לבחור בעיסוק המאפשר איזון בריא עם שאר התפקידים והתחומים בחיינו: זוגיות, הורות, משפחה מצומצמת ורחבה, חברים, קהילה, וכיו"ב.
הכוונה תעסוקתית מקצועית יכולה להקל על החיפוש ולסייע לאדם להתחבר ביתר קלות ובדיוק רב יותר לייעוד המקצועי המתאים עבורו. כבמלאכת התאמה בין כפפה לכף היד.

 

שינוי תעסוקתי ב"אמצע החיים"

במהלך החיים, אנחנו בתנועה מתמדת בין תפקידים שונים, ובמקביל להתפתחות המקצועית, האדם חווה התפתחות אישית, זוגית, משפחתית, חברתית. לכן, הבחירות התעסוקתיות שביצענו בעבר (עם או בלי איש מקצוע), עשויות להיות פחות רלוונטיות ופחות מדויקות לנו בזמן הווה.

 

"מגיעות אליי הרבה נשים בגילאי ה-40-50, שעד עכשיו עסקו במשרות אם, שאפשרו להן לחזור מוקדם הביתה לילדים, אשר רוצות כעת להתפתח ולעשות משהו מותאם יותר עבור עצמן. 'עכשיו תורי, הן אומרות'. ועדיין, האתגר הוא כיצד למצוא עיסוק שיתרום לתחושת המימוש העצמי וההתפתחות, ועדיין לא ייגרע מתפקידן כאימהות וכבנות זוג." (ג'ודי גבאי, גרפולוגית תעסוקתית, פרסונה).

למי מיועדת ההכוונה?

/// לצעירים בתחילת דרכם, המעוניינים בהכוונה לבחירת מסלול לימודים וכיוון מקצועי לחיים, כזה שיתאים לכישוריהם, לאישיותם, ולתשוקותיהם.
/// לנמצאים במעגל העבודה, המעוניינים לעשות שינוי כיוון תעסוקתי, החשים שהעבודה הנוכחית אינה "תפורה למידותיהם", וכי אינם מממשים את מלוא הפוטנציאל האישי שלהם.
/// לנמצאים מחוץ למעגל העבודה, שרוצים למנף את תקופת האבטלה לבחירה תעסוקתית מחודשת.
/// לאימהות שרוצות לפתח קריירה, ולייצר איזון נכון של אימהות-קריירה.
/// לאבות שרוצים לאזן בין משפחה-לקריירה…
/// לחיילים משוחררים, שרוצים לבחור בכיוון לימודי, לפני או אחרי הטיול.
/// לפורשי צה"ל, משהב"ט והמשטרה, שרוצים לעצב את האתגר הבא שלהם ב"אזרחות".

תהליך ההכוונה

התהליך כולל שתי פגישות:
/// פגישת היכרות ואבחון
/// פגישת משוב והכוונה
תהליך האבחון כולל אבחון גרפולוגי של כתב היד של הנועץ ואבחון המבוסס על סוללת מבחנים פסיכו-גרפולוגיים

בסוף התהליך, כל נועץ מקבל אבחון בכתב והמלצות פרקטיות לכיוון לימודי או תעסוקתי, בהתאם לרצון ולצורך.

עם מה תצאו מפגישות ההכוונה?

/// בהירות ומיקוד לגבי כיוון לימודים או תעסוקה.
/// אבחון אישי כתוב, הכולל מרכיבים אישיותיים, כישורים אינטלקטואליים, התאמה סביבתית, נטייה תעסוקתית, ועוד.
/// היצע של אפשרויות לימודים ו/או תעסוקה מומלצים – רשימה כתובה של אפשרויות.

אנחנו תמיד נישאר הכתובת עבורך!

אנחנו מודעים לכך שהחיים הם דינאמיים ובמהלך הדרך נוצרות סיטואציות שונות ונוצרות הזדמנויות חדשות, הדורשות בחינה וקבלת החלטות מחודשת.
לכן, אצלנו במכון, תוכל לאחר תהליך הייעוץ וההכוונה, גם לאחר תקופה של מספר שנים, לשוב ולהתייעץ טלפונית, במידה ועולות שאלות או סוגיות חדשות בתחום התעסוקה או הלימודים.

Scroll Up