ליווי תהליכים אישיים

"אתה הצייר והציור של חייך" (אלפרד אדלר)

 

התהליך הנעשה אצלנו במכון, הוא תהליך אינטגרטיבי, המשלב כלים פסיכולוגיים, ייעוציים ואימוניים, בתוספת כלים גרפולוגיים, במידת הצורך.
התהליך נועד לאפשר צמיחה, התפתחות ותנועה בתחום הקריירה והתעסוקה, היחסים, הזוגיות והמשפחה.

 

על התהליך – כללי

כל תהליך הוא מעין מסע אישי וסובייקטיבי, תחום בזמן, אשר אופיו, טבעו, סגנונו ומהלכו, משתנה מאדם לאדם, בהתאם למטרה לשמה הוא הגיע לייעוץ.

ניתן להגדיר את אופי ומהלך התהליך לאחר המפגש הראשון, ולבחור בין תהליך אימוני לתהליך טיפולי-ממוקד.

תהליך טיפולי-ממוקד

התהליך הטיפולי המוצע במכון הוא תהליך קוגנטיבי, חיובי ומעצים, ממוקד וקצר-מועד.

התהליך נועד לאפשר למטופל להבין טוב יותר (ולהגמיש במידת הצורך והרצון) את הנחות הבסיס עמן הוא מסתובב בעולם, וכיצד הנחות אלה תורמות למעשה לכל אותם האתגרים, הקשיים או הסבל שהביאו אותו לטיפול.

התהליך כולל למידה והתפתחות אישית, תוך שימוש בעקרונות מתוך התאוריה האדלריאנית, הרואה באדם כייצור חברתי שלם, חיובי, מסוגל ובעל משאבי התמודדות.

התהליך נוגע לכל תחומי החיים של המטופל, הקשורים אלה באלה: עבודה, חברה, זוגיות, הורות ומשפחה.

תהליך אימוני

תהליך אימון (קאוצ'ינג) הנו תהליך ממוקד, המוכוון ליצירת תנועה ותוצאות בחייו של המתאמן, בהתאם למטרות מוגדרות בתחום ספציפי, במסגרת זמן מוגדרת מראש (לרוב 12 מפגשים, למשך כ-3 חודשים).

התהליך מתחיל ביצירת בהירות ומיקוד לגבי המטרות לשמן הגיע האדם לאימון, ובתוך כך, הרצונות, החלומות, השאיפות, הערכים, וכל מה שחשוב לו שיתקיים בחייו; כל זאת תוך התייחסות ל-3 מעגלי החיים המרכזיים: מעגל הזוגיות והמשפחה, מעגל העבודה והתעסוקה, ומעגל החברה והקהילה.

בתהליך האימון המתאמן גם מצייר לעצמו את תמונת המציאות העתידית הרצויה של חייו, בגרסה הייחודית שלו.

האימון הוא תהליך מעצים. במסגרת התהליך המתאמן מתחבר מחדש למשאבים הפנימיים והחיצוניים העומדים לרשותו. החיבור לכוחות, ליכולות ולחוזקות – מקנה לו את הביטחון העצמי והאומץ הנדרש לכל אדם על-מנת לצאת מאזור הנוחות ולנוע לעבר המטרות שהגדיר לעצמו.

תהליך האימון הוא תהליך עוצמתי, מעמיק. במסגרת התהליך נעשית התבוננות אמיצה ומעמיקה של המתאמן בגורמים שעומדים בינו לבין המטרות שהגדיר לעצמו להשגה. כמו למשל, זיהוי, עבודה ושיח עם דפוסי חשיבה מוטים או מעכבי-שינוי, התמודדות עם פחדים וחששות, ועוד.

תהליך האימון הוא תהליך מקדם ומניע לפעולה. מטרת האימון היא בסופו של דבר להביא תוצאות בשטח. ולכן, מדי מפגש נעשית התמקדות באחת (או יותר) מהפעולות הנדרשות לטובת השגת היעד הסופי. התובנות אינן נשארות בגדר תובנות. כל תובנה מתורגמת לכדי עשייה בפועל, במציאות היום-יומית.

מה כולל תהליך האימון?

/// גיבוש חזון ויעדים אישיים
/// מיקוד ובהירות לגבי מה חשוב לי בחיים
/// זיהוי החוזקות והכוחות שלי
/// זיהוי ועבודה על החסמים האישיים שלי
/// תרגום התובנות לתנועה ולעשייה במציאות היום-יומית!

Scroll Up